Ferie på Kreta august 2009

08-08

Flyveturen gik fint selvom vi (som sædvanlig) skulle tidligt op. I lufthavnen var der arrangeret en taxa til os så det var dejligt at slippe for at sidde og rumle i en turistbus i middagsheden.

Vi ankom til hotellet lige til frokost tid. Og efter vi havde pakket ud gik vi direkte i poolbaren for at få noget koldt at drikke og noget mad.

Om aftenen hvor det endelig var til at holde ud at have andet på end badetøj gik vi i restauranten hvor der var dag var en ny buffet.

Det blæste en del på turen hvilket dette filmklip også viser.

09-08

Dagen efter kunne vi rigtig nyde poolen om formiddagen inden det blev for varmt, så det gjorde vi...

Denne dag var det pizza-baren der var åben til frokost. Mmmm...

Til aftensmaden var der altid et stort frugtbord med mange forskellige ting, bl.a. vandmelon som en vis ung dame er helt vild med...

Der var en dejlig udsigt over poolområdet og havet fra restauranten.

11-08

Man skal huske solcreme når man er så meget i solen. Så det starter dagen altid med. Og så er det ellers bare med at nyde det...

12-08

Så var det tid til sightseeing. Vi havde lejet en bil og så gik turen sydpå gennem bjergene.

Her lavede vi lige et foto-stop.

Det næste stop var ved Elafonissos(eller noget i den stil) hvor der var en dejlig badstrand der passede perfekt til Lisa. en kvadratkilometer med 40 cm dybt vand. Så der hyggede vi længe inden vi kørte hjem til hotellet igen.

Så meget hyggede Lisa sig. Både her, her og her...

På hjemvejen blev det også lige tid til et par fotostop.

13-08

Hygge ved poolen...

... og ved stranden hvor Lisa hjælper far med at bygge et stendige.

Og så er vi på tur over på den anden side af gaden til den lille forretning.

Og hotellet set fra vejen.

Vi sov som regel relativt længe om morgenen, til gengæld var vi så også det længere oppe om aftenen.

Der skulle selvfølgelig også være tid til at lege...

Og det var ikke kun om dagen at der var en dejlig udsigt over området. Om natten var det også dejligt når det var fuldstændig stille og man kun kunne høre havets brusen.

14-08

Hver morgen stod Martin op omkring klokken 6 for at lægge håndklæder ud på liggestolene så de var spærret til når vi kom til poolen efter mogenmaden. Men denne morgen gik vi ikke i seng igen, men vi gik derimod ned til stranden for at se solopgangen mens Lisa sov. Og selvom vi måtte vente et godt stykke tid så var det det hele værd.

Og så var solen endelig stået op. Og det var så sådan der så ud om morgenen mens folk stadig sov. Jeg tror ikke der var mere end en håndfuld mennesker i restauranten da vi spiste morgenmad.

Vi gik til gengæld op og spiste morgenmad en gang til da Lisa vågnede 1½ time senere...

Mere hyggetid ved poolen...

Og så var vi igen på sightseeing. Denne gang dog kun på gåben. Men da vi havde gået ca 20 min. langs kysten kom vi til en dejlig sandstrand hvor vi bare måtte prøve vandet. Så mens Lisa sov til middag hoppede vi andre i bølgen blå og svømmede og hyggede...

Her er så strandpromenaden. Den er veldig fin - der er bare ikke nogen huse endnu - altså lige bortset fra det ene inde til venstre. Måske det var her man skulle invistere nogle penge før andre gør... Eller måske ikke... Nå men nok om det - det var ferien vi kom fra...

...ferien som i øvrigt snart var ved at være slut.

Der blev dog lige tid til at par billeder på vej op til aftensmaden.

Og her ses lidt af denne aftens overdådige måltid. Mmm...

The many faces of our daughter...

Og hver dag var der naturlig vis også en dessert til buffeten. Den bestod ofte af 3-8 forskellige slags kager samt is til børnene.

15-08

Så var ugen desværre slut og vi skulle hjem. Kufferter og tasker var pakket og vi ventede på bussen som kun var 5 minutter forsinket.

Selvom det var relativt tidligt om formiddagen gik der alligevel ikke mange minutter før Lizulkin(Lisa) faldt i søvn.

Vi skulle vente næsten 2 timer på flyet i lufthavnen men da vi havde barnevogn med slap vi i det mindste for at stå i kø ude i solen en halv time, men kom i stedet direkte til check inn og så var det ellers bare om at vente på flyet der i øvrigt også afgik næsten til tiden.

Det var en rigtig dejlig ferie. Det må vi bestemt gøre igen...